Wczytuję dane...
Regulamin

Regulamin sklepu internetowego

  § 1

Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy MAJA Mała Architektura, dostępny pod adresem internetowym ale-ogrod.pl prowadzony jest przez Mariettę Grada prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą MAJA Marietta Grada, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 555-113-24-21 REGON 222094466
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.

 § 2

Definicje

 Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  1. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MAJA Marietta Grada, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 555-113-24-21 REGON 222094466
  2. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  3. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  4. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym ale-ogrod.pl
  5. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  6. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
  7. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  8. Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  9. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  10. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  11. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  12. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  13. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

 § 3

Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy: MAJA Marietta Grada, ul. Długa 93, 89-652 Łąg
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: alle-ogrod@gmail.com
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: 506 925 923, 784 031 650
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:  mBank 67 1140 2004 0000 3102 7517 2976
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach: 7.00 - 21.00

 § 4

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu komputer stacjonarny, laptop, smartfon, tablet
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies,,
  4. zainstalowany program FlashPlayer.

 § 5

Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

 § 6

Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych adres e-mail, imię i nazwisko, adres, w przypadku firmy nazwę firmy, adres i NIP.
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

 § 7

Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
  3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
  4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
  5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
  6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

 § 8

Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
  2. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
  3. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: 89-652 Łąg, ul. Długa 93
  4. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
  5. Płatność przy odbiorze
  6. Płatność za pobraniem
  7. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
  8. Płatności elektroniczn
  9. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.

 § 9

Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
  4. płatności przelewem, płatności elektronicznych, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  5. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
  6. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
  7. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  8. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
  9. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  10. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
  11. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  12. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
  13. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
  14. . W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość odbierania Produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też odbioru wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  15. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
  16. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  17. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  18. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.

 § 10

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  6. Skutki odstąpienia od Umowy:
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  8. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  9. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  10. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  11. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
  12. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
  13. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  14. Koszty zwrotu produktu pokrywa Konsument.
  15. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
  16. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  17. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
  18. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

 § 11

Reklamacja i gwarancja

    Kupując wyroby naszej produkcji dokonali Państwo trafnego wyboru. Gratulujemy i dziękujemy za okazane nam zaufanie. Wykorzystanie materiałów najwyższej jakości pozwala na wieloletnie, niezawodne użytkowanie. Kupując wyroby akceptują państwo poniższe warunki gwarancji.

    Warunki Gwarancji:

     

    Gwarant zapewnia Kupującemu wysoką jakość produktów:

    1. Na wszystkie impregnowane oraz zmontowane przy użyciu łączników wykonanych ze stali nierdzewnej artykuły architektury ogrodowej, udzielamy 1 rok.
    2. W trakcie trwania gwarancji, wszystkie elementy zniszczone przez zgniliznę lub grzyby niszczące zostaną bezpłatnie wymienione na takie same produkty. Koszty dodatkowe powstałe podczas wymiany pokrywa klient.
    3. Wyroby drewniane nie powinny być narażone na dodatkową obróbkę mechaniczną po zakończeniu procedur impregnacji. Każda ingerencja w produkt skutkuje zerwaniem niniejszej gwarancji.
    4. Obsługiwane będą reklamacje gdzie wada będzie zgłoszona bezpośrednio w momencie powstania.
    5. Gwarancja obejmuje wyłącznie trwałość impregnowanego drewna oraz łączników ze stali nierdzewnej. Dostawca nie gwarantuje trwałości koloru impregnacji – promieniowanie słoneczne oraz emisja gazów mogą spowodować płowienie produktów.
    6. O przyjęciu reklamacji do realizacji lub też o uznaniu reklamacji za nieuzasadnioną Kupujący będzie powiadomiony przez Producenta lub Sprzedawcę na podstawie oględzin lub zdjęć towaru.
    • W przypadku stwierdzenia nieuzasadnionej reklamacji klient pokrywa jej koszty.
    • Gdy wada stanowiąca przedmiot zgłoszenia reklamacyjnego jest usuwalna, świadczenie gwarancyjne będzie zrealizowane poprzez naprawę gwarancyjną.
    • Termin usunięcia wady reklamacyjnej wynosi 21 dni od czasu rozpatrzenia zgłoszenia.
    • W przypadku zgłoszenia reklamacyjnego na wyrób wykonany pod indywidualne zamówienie klienta (wyrób usługowy) termin realizacji może być przedłużony do 60 dni ze względu na niestandardowe wymiary, kolor,  wzór, rozwiązania technologiczne.
    • Po uznaniu reklamacji reklamujący zobowiązany jest do dostarczenia produktu do miejsca przeprowadzenia naprawy wskazanym przez producenta.
    • Reklamowany produkt musi być odpowiednio zapakowany i zabezpieczony na czas transportu.
    • Gwarant nie ponosi kosztów transportu.

     

    Klient ma prawo do reklamacji w przypadkach ekstremalnych, kiedy z przyczyn pęknięć spowodowanych występowaniem napięć w drewnie, mebel nie nadaje się do użytku w pierwszym roku użytkowania, pęknięcie powoduje utratę stabilności konstrukcji.

    W takim wypadku sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć uszkodzony element lub daną część.

     

    Gwarancją producenta nie są objęte:

     

    • Uszkodzenia wynikłe ze zdarzeń losowych lub innych okoliczności niezależnych od producenta
    • Uszkodzenia wynikłe przy przeróbkach wykonanych we własnym zakresie przez klienta
    • uszkodzenia powstałe w wyniku niezgodnych z zalecanymi przez producenta zasadami użytkowania, konserwacji i przechowywania,
    • wady i uszkodzenia (z którymi klient zapoznał się przy odbiorze produktu) z powodu których obniżono cenę,
    • zamierzone przez producenta w pierwowzorze różnice w profilach, odcieniach kolorów wynikające z zaprojektowanych cech plastycznych i estetycznych wyrobu oraz cech charakterystycznych dla surowców, z których wykonano mebel,
    • uszkodzenia powstałe w wyniku naturalnego zużycia,
    • zmiany tonacji wybarwienia powłoki lakierniczej, wycieki żywicy i pęknięcia nie mające wpływu na stabilność konstrukcji, związanej z narażeniem jej na długotrwałe działanie promieni słonecznych, dymu tytoniowego lub podobnych.
    • Meble zakupione w cenie promocyjnej, hurtowej bądź przecenione,

     

    Wymienione poniżej cechy i procesy stanowią naturalną charakterystykę drewna i nie mogą być podstawą do reklamacji.

     Drewno jest naturalnym materiałem, który doskonale sprawdza się w ogrodzie. Wyroby Drewnianej architektury ogrodowej posiadają naturalny i niepowtarzalny urok, jest przyjazna dla środowiska i przy odpowiedniej konserwacji przetrwa wiele lat. W ciągu lat eksploatacji architektura w ogrodzie jest narażona na niekorzystne warunki atmosferyczne i ulega zmianą.

    1. Pęknięcia, wycieki żywicy

     Meble i architektura ogrodowa narażona jest na ciężkie warunki atmosferyczne zmiany temperatury, na słońcu temperatura drewna (przy ciemnych kolorach) może sięga nawet 70 stopni Celsjusza w dzień w nocy dużo mniej. Taka szybka zmiana temperatur powoduje nagłe kurczenie się i rozkurczanie się drewna co jest powodem powstawania pęknięć. Dlatego  warunki atmosferyczne, na które narażone jest drewno ogrodowe może czasem doprowadzić do powstawania pęknięć  i wycieków żywicy. Nie wpływa to niekorzystnie na trwałość i stabilność drewna, a należy do naturalnych cech drewna. Wycieki żywicy można łatwo usunąć chemicznie za pomocą terpentyny lub zebrać za pomocą ostrego narzędzia (np. noża, szpachli metalowej itp.). Rysy i wycieki żywicy mogą również wystąpić w przypadku drewna impregnowanego ciśnieniowo. Dlatego nie możemy porównywać mebli przeznaczonych do mieszkania które są użytkowane w stałej temperaturze i bez bezpośredniego narażenia na promienie słoneczne.

    1. Sęki

     Drewno ma niejednorodną strukturę i nawet w naszej architekturze ogrodowej trudno jest znaleźć dwa takie same elementy. Dotyczy to również częstości występowania, rozkładu i wielkości sęków. Sęki nie obniżają jakości czy wytrzymałości drewna, lecz tworzą jego piękny charakterystyczny wygląd.

    1. Szorstkość powierzchni

    Pomimo nowoczesnych technik produkcji i starannego doboru surowca, sporadycznie mogą wystąpić fragmenty szorstkich powierzchni na meblach. Materiał jest szlifowany przed malowaniem jest gładki ale naturalne drewno w kontakcie ze środkami zabezpieczajacymi,  które głęboko penetrują jego powierzchnię może doprowadzić do efektu uniesienia się struktury i wystąpienia szorstkich miejsc zwłaszcza w pobliżu sęków i frezowanych krawędzi.

    1. Zabarwienie - Różnice odcieni

    Jako naturalny surowiec drewna nie ma jednolitego koloru, ale jest żywą mieszanką różnych niuansów i odcieni, co podkreśla indywidualność Państwa architektury ogrodowej. Różna może być również siła zabarwienia pigmentami, na którą mają także wpływ warunki klimatyczne.

    1. Wahania wymiarów

    W zależności od poziomu wilgotności powietrza, drewno oddaje lub pobiera wilgotność z powietrza. Wynikająca z tego zmiana objętości drewna jest jego naturalną cechą, której nie można uniknąć – drewno pęcznieje lub kurczy się. W zależności od warunków klimatycznych różnice w wymiarach poszczególnych elementów mogą nieznacznie odbiegać od wymiarów pierwotnych. Różnice w wymiarach od wymiarów pierwotnych mogą wahać się +/- 10%.

    1. Krzywizny drewna

    Drewno jest naturalnym materiałem higroskopijnym, z uwagi na ten fakt w drewnie mogą wystąpić nieznaczne wahania wymiarowe po długości drewna. Poprzez zmienne warunki atmosferyczne mogą nastąpić zmiany kształtu w pierwotnym kształcie desek i belek. Z uwagi na naturalny materiał i jej odmienną budowę, strukturę każdej deski, belki nie sposób przewidzieć i wyeliminować tej  cechy w procesie produkcji.

    Firma MAJA oświadcza, że prezentacja produktów na stronach portalu Allegro, oraz strony firmowej nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego i ma wyłącznie cel informacyjny. Zdjęcia produktów/aranżacji mają charakter poglądowy i ilustracyjny, a rzeczywisty ich wygląd i kolor może odbiegać od prezentowanego na zdjęciach.

    Przechowywanie w okresie jesienno – zimowym mebli ogrodowych.

    Po zakończeniu sezonu należy wybrać odpowiednie miejsce do przechowywania mebli ogrodowych zimą. Należy unikać przechowywać w miejscu zbyt ciepłym, ponieważ mogą za bardzo przeschnąć. Idealnym miejscem będzie garaż lub zadaszenie, zapewniające ochronę przed deszczem, lecz jednocześnie przepływ powietrza. Mebli drewnianych nie należy nigdy przykrywać folią plastikową lub podobnym materiałem, gdyż może to spowodować rozwój pleśni lub grzybów.

    Wycieki żywiczne w drewnie iglastym są w zupełności normalne.

     Drewno ogrodowe, galanteria ogrodowa taka jak altany, panele ogrodowe, deski i kantówki wykonane są najczęściej z krajowego drewna iglastego, świerku bądź sosny. Główną powodem jest oczywiście dostępność drewna świerkowego i sosnowego oraz jego przystępna cena. Drewno iglaste jest dosyć odporne na warunki atmosferyczne, łatwe w impregnacji oraz obróbce mechanicznej. Zakupując drewno do ogrodu musimy się jednak liczyć, że mogą powstać wycieki żywiczne.

    Jak usunąć żywicę

    Żywica może być wstępnie usunięta mechanicznie, np. nożem. Następnie pozostałości żywicy usuwamy przy użyciu nieagresywnych rozpuszczalników (terpentyna, isopropanol, benzyna, amoniak lub rozpuszczalnik nitro). Po usunięciu żywicy drewno powinno się umyć ciepłą wodą, po wyschnięciu przeszlifować i ponownie zaimpregnować.

    Bardzo istotną rzeczą jest niemalowanie drewna iglastego lakierami, gdyż wypływająca z drewna żywica może uszkodzić powłokę lakierniczą, powodując jej łuszczenie się. Drewno ogrodowe najlepiej jest malować impregnatami zawierającymi barwniki, nietworzącymi wyraźnej powłoki. W przypadku kiedy już wycieki żywiczne powstaną, usuwamy je i jeżeli jest taka potrzeba zamalowujemy miejsce po wycieku żywicy. Natomiast łuszczący się lakier niechętnie przyjmuje następną powłokę. Może zajść potrzeba całkowitego usunięcia lakieru i ponownego pomalowania drewna. Jest to praca żmudna i zbędna.

    1. Warunki gwarancji znajdują się w zakładce Gwarancja na stronie głównej.
    2. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
    3. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.

     § 12

    Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

    1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
    2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    4. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

     § 13

    Dane osobowe w Sklepie internetowym

    1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
    2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
    3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
    4. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
    5. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
    6. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

     § 14

    Postanowienia końcowe

    1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
    2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
    3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
    4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.